Home Links Contact   - Medewerker inlog
Volg ons via

Telefoontraining (2)

telefoonVandaag geven we de telefoontraining een vervolg. De onderdelen ‘klantnaam’ en ‘een niet zichtbare glimlach’ staan centraal.

De training start met het beantwoorden van de vraag of het echt zo is, dat de persoon aan de andere kant van de telefoon kan horen of jij glimlacht of niet? En kun jij iets vriendelijk zeggen zonder dat je erbij glimlacht? Bij een formeel telefoongesprek is het de bedoeling dat de medewerker vriendelijk klinkt. Hoe zorg jij dat je vriendelijk overkomt aan de telefoon?

Vervolgens doen we een rollenspel. Je gaat met drie klasgenoten bekijken hoe jij verschillende klantnamen onthoudt en de klantnaam herhaalt. Jullie werken voor dit rollenspel bij Anker & Ketting en krijgen een aantal telefoontjes van verschillende klanten. Let op: het gaat hier vooral om het onthouden en uitspreken van de klantnaam. In iedere ronde is een van jullie de klant, een is de observant en de andere de A&K-medewerker. De eerste stap “begroeten” heb je vorige week al geoefend. Die kennis pas je natuurlijk ook toe.

 

Copyright © 2025 Anker & Ketting